جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ مصادف با Friday 29 March 2024

سفر کم هزینه و با تکنیک های آن!

مجموعه : دانستنی های سفر
تعداد مشاهده : 2040

با تکنیک های سفر کم هزینه آشنا شوید!

بسیاری افراد بدلیل پیش بینی هزینه های بالای سفر کلا قید آن را می زنند و خود را از این تجربه بیاد ماندنی محروم می کنند، غافل از اینکه اگر با تکنیک های سفر کم هزینه آشنا باشند، آن را به بخش جدا نشدنی زندگیشان تبدیل خواهند کرد.

۱. هنر چانه زنی را بیاموزید!

بسیاری از فروشنده ها همین که ببینند شما توریست هستید قیمت ها را بالا می برند، زیرا می دانند در جریان قیمت ها نیستیم و احتمالا از چانه زدن و اعتراض خجالت می کشیم. فراموش نکنید قیمت فروشنده ها وحی منزل نیست.

۲. مسافرخانه های ارزان قیمت را نیز در نظر بگیرید.

یکی از اصلی ترین و پر هزینه ترین دغدغه های سفر جای خواب و استراحت است. شاید فکر کنید مسافرخانه ها مکان های شلوغ، کثیف و محقر هستند و یا از امنیت کافی برخوردار نیستند. اما این ذهنیت را فراموش کنید. حتی مسافرخانه ها هم امروزه پیشرفت کرده و فضای مطلبوبتری دارند.

۳. برخی از دانشگاه ها امکان اقامت ارزان را مهیا می کنند.

اگر فصل مدارس نباشد و بخصوص در تابستان، اتاق ها و خوابگاه های بسیاری مدارس و دانشگاه ها با هزینه بسیار پایین اجاره داده می شود.

۴. سبُک سفر کنید

با سبک سفر کردن مجبور به پرداخت هزینه های اضافه برای حمل بار خود نخواهید بود.

۵. از غذا خوردن در مناطق توریستی اجتناب کنید.

غذا خوردن حتی یک خیابان بالاتر از محدوده های توریستی می تواند بسیار ارزانتر و حتی سالم تر تمام شود. فقط ممکن است برای صحبت کردن به مشکل بر بخورید ولی مطمئنا از پس آن بر خواهید آمد.

۶. از فروشگاه های مواد غذایی خرید کنید

یکی از اصلی ترین عوامل افزایش هزینه های سفر، غذا خوردن در رستوران ها است. می توانید غذاهای تازه و خوشمزه، را با هزینه ای بسیار کمتر از فروشگاه های مواد غذایی، نانوایی و بقالی خریداری کنید. اگر برنامه پیک نیک بگذارید، کمتر حس قناعت کردن به شما می دهد و می تواند به یک تجربه بیادماندنی تبدیل شود.

۷. قدم بزنید.

چه چیز بهتر از آنکه جایی که برای نخستین بار به آن سفر می کنید را با قدم زدن در خیابان ها و محله هایش بشناسید. تجربه ای لذت بخش و آموزنده که به هیچ هزینه ای نیاز ندارد.

۸. برای صبحانه یا ناهار بیرون بروید

اگر قرار باشد برای یک وعده در رستوران غذا بخورید، ترجیحا صبحانه یا ناهار باشد. زیرا هزینه ها در روز معمولا کمتر خواهد بود.

۹. از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

۱۰. بودجه هر روز را بصورت نقدی بهمراه داشته باشید.

کارت های اعتباری خود را در جای امن قرار داده و هر روز تنها با بودجه مورد نیاز همان روز (به صورت نقدی) سر کنید و بدین ترتیب دست خود را برای ولخرجی کردن باز نگذارید.

۱۱. هتل را در لحظه های آخر رزرو کنید

هتلداران نمی خواهند اتاق هایشان را خالی نگه دارند. بنابراین اگر تماس بگیرید و برای همان روز (یا حتی همان ساعت) درخواست اتاق ارزان کنید، امکان دارد برایتان تخفیفی قائل شوند.

۱۲. منعطف باشید

نه منظور انعطاف یوگایی نیست، بلکه انعطاف داشتن در تاریخ رفت و برگشت و ساعت های سفر است. در اینصورت شما شانس بیشتری برای پروازهای ارزان قیمت خواهید یافت.

۱۳. سفرتان را به روزهای عادی موکول کنید

بدون شک در تعطیلات و مناسبت ها هزینه های سفر افزایش پیدا می کند. اگر پرواز خود را به اواسط هفته موکول کنید و یا حداقل یک ماه بعد از چنین ایام خاص و تعطیلات به مسافرت بروید در هزینه ها به میزان قابل توجهی صرفه جویی خواهید کرد. علاوه بر آن با آرامش و دور از هیاهوی مسافران از سفر خود لذت خواهید برد.

مطالب پربییننده ماه گذشته
فروشگاه اینترنتی تکچین

لوازم آشپزخانه

اخبار گنبد

پربیننده ترین مطالب
  • هفته
  • ماه
نظرسنجی

از کدام ایرلاین داخلی رضایت بیشتری دارید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...
اشتراک در خبرنامه