راجر فدرر بالاتر از نوواک جوکوویچ و رافائل نادال در این فهرست قرار گرفته است. در این لیست ۲۰ نفره شاراپووا و سرنا ویلیامز نیز از رشته تنیس حضور دارند.

استاد این مدرسه بازاریابی لندن بعد از انتشار این لیست و در صدر قرار گرفتن فدرر گفت: ممکن است که وی امسال در مسابقات ویمبلدون عنوان قهرمانی نداشته باشد، اما شخصیت این ورزشکار به گونهای است که اسپانسرهای زیادی را جذب میکند.
وی افزود: ۴ دلیل وجود دارد که چرا برندهای اصلی به ورزشکاران ستاره وابسته هستند و تقریباً این لیست منحصر به مردان است.
اول اینکه ورزش روش آشکاری برای جذب مخاطب است که این کار به وسیله ورزشکاران صورت میگیرد، یعنی تبلغیات سنتی. دوم: ستارههای ورزشی مجراهای روشنی برای افزایش آگاهی مردمی هستند که مسابقات را تماشا میکنند. سوم: موافقت یک ستاره ورزشی میتواند اعتبار یک محصول را به ویژه برای برندهای ورزشی در آینده بالا ببرد و دلیل چهارم اینکه ستارههای ورزشی میتوانند ارزش و قیمت یک محصول را بالا ببرند.
اسامی ورزشکاران به شرح زیر است:
|
شماره |
نام ورزشکار |
رشته ورزشی |
|
۱ |
راجرر فدرر |
تنیس |
|
۲ |
تایگر وودز |
گلف |
|
۳ |
فیل مایکلسون |
گلف |
|
۴ |
لبرون جیمز |
بسکتبال |
|
۵ |
کوین دورانت |
بسکتبال |
|
۶ |
روری امکلوری |
گلف |
|
۷ |
نوواک جوکوویچ |
تنیس |
|
۸ |
رافائل نادال |
تنیس |
|
۹ |
مهاندرا سایندونی |
کریکت |
|
۱۰ |
کریستیانو رونالدو |
فوتبال |
|
۱۱ |
کوبی برایانت |
بسکتبال |
|
۱۲ |
ماریا شاراپووا |
تنیس |
|
۱۳ |
لیونل مسی |
فوتبال |
|
۱۴ |
اوسین بولت |
دوومیدانی |
|
۱۵ |
نیمار |
فوتبال |
|
۱۶ |
اندی ماری |
تنیس |
|
۱۷ |
کی نیشی کوری |
تنیس |
|
۱۸ |
دریک روس |
بسکتبال |
|
۱۹ |
فلوید میودر |
بوکس |
|
۲۰ |
سرنا ویلیامز |
تنیس |
نظر شما: